Latest News

ସମ୍ବିଧାନରେ ‘ସେକୁଲାରିଜମ’ ଓ ‘ସମାଜବାଦ’ ଶବ୍ଦକୁ ସାମିଲ କରିବାର ବିରୋଧୀ ଥିଲେ ଆମ୍ବେଦକର

Apr 13, 2024
Odishakhabar:

-ଡ. ସମନ୍ୱୟ ନନ୍ଦ  

ଆଜି ହେଇଛି  ଡ. ଭୀମରାଓ ଆମ୍ବେଡକରଙ୍କ ଜୟନ୍ତୀ ।  ଡ. ଆମ୍ବେଦକର ଜଣେ  ଦେଶର ଅଗ୍ରଣୀ ଆଇନ ବିଶାରଦ ଥିଲେ । ସମ୍ବିଧାନ  ସଭାର ଡ୍ରାଫ୍ଟ୍ଟ କମିଟିର  ସେ ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଥିଲେ ।  ସମ୍ବିଧାନ  ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାରେ ତାଙ୍କର କେତେ ଯୋଗଦାନ ଥିଲା ତାହା କାହାକୁ ଅଛପା ନାହିଁ । ଏହାର ଅଧିକାଂଶ କାମ ଡ. ଆମ୍ବେଦକରଙ୍କୁ ହିଁ କରିବାକୁ ପଡିଥିଲା 

ପ୍ରଶ୍ନ କେବଳ ତାଙ୍କର  ବୌଦ୍ଧିକ ଯୋଗଦାନର ନାହିଁ, ସମ୍ବିଧାନର ମୂଳ  ଅବଧାରଣାକୁ ସ୍ଥାପିତ କରିବା ପାଇଁ ବାବା ସାହେବଙ୍କର କଣ ଯୋଗଦାନ ଥିଲା ତାହା ଉପରେ ଦୃଷ୍ଟି ପକାଇବା ଆବଶ୍ୟକ ।  ବର୍ତମାନ ସେକୁଲାରିଜମ ଓ ସମାଜବାଦକୁ ନେଇ ଚର୍ଚା ଚାଲିଛିା ଏହି ଦୁଇ ଶବ୍ଦକୁ ବାବା ସାହେବ ସମ୍ବିଧାନର ପ୍ରସ୍ତାବନାରେ ସାମିଲ କରି ନ ଥିଲେ, କେବଳ ସେତିକି ନୁହେଁ, ଏହାକୁ ବିରୋଧ ମଧ୍ୟ କରିଥିଲେ ।

 ବାବା ସାହେବଙ୍କ ବିରୋଧକୁ ଆଜିର ସନ୍ଦର୍ଭରେ ବୁଝାଯାଇ ପାରିବ ନାହିଁ । ୧୯୪୫ରୁ ୫୦ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ସମାଜବାଦର  ଲହରୀ ଥିଲା ଯେଉଁ ମାନେ ସମାଜବାଦ କଥା କହୁଥିଲେ ସେମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଗତିଶୀଳ ବୋଲି କୁହାଯାଉଥିଲା । ଯେଉଁ ମାନେ ସମାଜବାଦ କଥା କହୁ ନ ଥିଲେ ସେମାନଙ୍କୁ  ସମାଲୋଚନା କରାଯାଉଥିଲା । କହିବାକୁ ଗଲେ ସେତେବେଳେ  ସମାଜବାଦର ଲହରୀରେ ବହି ଯିବାକୁ ପ୍ରଗତିଶୀଳତାର ପ୍ରତୀକ ବୋଲି ମନେ କରାଯାଉଥିଲା   ଦେଶରେ ସେତେବେଳେ ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ ଓ ପ୍ରଭାବୀ ନେତା ଥିଲେ ପଣ୍ଡିତ ଜବାହରଲାଲ ନେହେରୁ । ସେ ମଧ୍ୟ  ସମାଜବାଦର ଦୃଢ ସମର୍ଥକ ଥିଲେ । ସମାଜବାଦର ପ୍ରତ ଖୁବ ଅନୁକୂଳ ବାତାବରଣ ଥିଲା ।  ଏହି ଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଜବାଦକୁ ସମ୍ବିଧାନର ମୂଳ ଅବଧାରଣାରେ ସାମିଲ କରିବାକୁ ନେଇ ଡ.  ଆମ୍ବେଦକରଙ୍କ ଉପରେ ସ୍ୱାଭବିକ ଭାବେ ଚାପ ରହିଥିଲା । କେବଳ ସେତିକି ନୁହେଁ କିଛି ନେତା ତାଙ୍କୁ ଏହି ଶବ୍ଦକୁ ସାମିଲ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ ମଧ୍ୟ କରିଥିଲେ । ପ୍ରୋ.କେ.ଟି ଶାହ ଏହାକୁ ସାମିଲ କରିବାକୁ ତାଙ୍କ ନିକଟରେ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ ।  ସମ୍ବିଧାନ ସଭାରେ ହୋଇଥିବା ବିତର୍କର ରେକର୍ଡକୁ ଅଧ୍ୟୟନ କଲେ ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ ଯେ ପ୍ରୋ. ଶାହ ଏହି ଦୁଇ ଶବ୍ଦକୁ ସାମିଲ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଥିଲେ । ଏହା ସତ୍ୱେ ଡ. ଆମ୍ବେଦକର ଏହାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବନାରେ ସାମିଲ କରି ନ ଥିଲେ ।  ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ଅନୁରୋଧ ଓ ଦାବିକୁ ସେ ଅସ୍ୱୀକାର କରିଥିଲେ ।   ଡ. ଆମ୍ବେଦକର ଏହାର ଉତ୍‌ତରରେ କହିଥିଲେ ଯେ ଆମେ କୌଣସି ବାଦ ବା ବିଚାରକୁ ଭାବୀ ପୀଢିଙ୍କ ବେକରେ କିପରି ବାନ୍ଧି ପାରିବା  ? ଆମ୍ବେଦକରଙ୍କ ସ୍ପଷ୍ଟ ମତ ଥିଲା ଯେ  ଯଦି ସମ୍ବିଧାନର ମୂଳ ପ୍ରସ୍ତାବନାରେ କୌଣସି ବାଦ ବା ବିଚାରକୁ ସାମିଲ କରି ଦିଆ ଯିବ ତେବେ ଆମେ ତାଙ୍କ ଉପରେ ଏକ ନିଶ୍ଚିତ ମତବାଦକୁ ଲଦି ଦେବା ପରି ହେବ । ଏହା ଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କର  ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଚିନ୍ତନ ପ୍ରଭାବିତ ହେବ ।   ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ଡ. ଆମ୍ବେଡକରଙ୍କର ବିଚାରରେ ଏ ନେଇ ସମ୍ପୂର୍ଣ  ସ୍ପଷ୍ଟତା ଥିଲା । ସେ ଏଇ କଥାକୁ ନେଇ ଦୃଢ ଥିଲେ ଯେ ଦେଶର ଭାବି ପୀଢିଙ୍କୁ କୌଣସି ଏକ ନିଶ୍ଟିତ ବିଚାରଧାରାରେ ବାନ୍ଧି ଦେବା ଅନୁଚିତ ।   

ବାସ୍ତବରେ ସମ୍ବିଧାନ ସଭାରେ ଓ ପରେ ସଂସଦରେ ଡ. ଆମ୍ବେଦକର ଏ ସମ୍ପର୍କରେ ଯେଉଁ ଭାଷଣ ଦେଇଥିଲେ ସେଥିରୁ ମୂଳ ଅବଧାରଣା ସମ୍ପର୍କରେ ତାଙ୍କର ଚିନ୍ତନ ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଥାଏ । ସେ ଜଣେ ମୌଳିକ ଚିନ୍ତକ ଥିଲେ ତାହା ମ୍ମ ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଥାଏ  କିନ୍ତୁ ପରବର୍ତୀ ସମୟରେ ଦେଶରେ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ  ଶ୍ରୀମତୀ ଇନ୍ଦିରା ଗାନ୍ଧୀ ସମାଜବାଦ ଓ ସେକୁଲାରିଜମ ଶବ୍ଦକୁ ସମ୍ବିଧାନର ପ୍ରସ୍ତାବନାରେ ସାମିଲ କରାଇ ନେଇଥିଲେ ।  ବାସ୍ତବରେ ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ ଏହି ଉଭୟ ଶବ୍ଦ  ଓ  ବିଚାର ଭାରତୀୟ ବିଚାର ନୁହେଁ ।  ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଏହି ଦୁଇ ଶବ୍ଦ ସମାଜବାଦ ଓ ସେକୁଲାରିଜମକୁ ସମ୍ବିଧାନର ମୂଳ ପ୍ରସ୍ତାବନାରେ  ରଖିବା ବା ନ ରଖିବାକୁ ନେଇ  ବିତର୍କ ହେବାର  କଣ ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ   ?

Related Post